niedziela, 28 października 2012

Inspirująco

działa na mnie twórczość impresjonistów. Oddawanie w malarstwie ulotnych momentów, nastroju chwili, szczególne światło, zmysłowe subiektywne przekazanie rzeczywistości, scen ze zwykłego życia, podstawowe barwy i ich oryginalny sposób nakładania- to coś co jakoś tak koresponduje z moim postrzeganiem świata rzeczywistego. Dlatego tak niewiele potrzeba mi do chwili szczęścia. W życiu piękne są tylko chwile jak ktoś kiedyś powiedział, ale chwile to życie...Często zatrzymuję się w pół kroku.



Edgar Degas-mój ulubiony-francuski artysta tworzący dzieła malarskie, rzeźby, grafiki i rysunki. Jest uważany 
za jednego z impresjonistów. Wspaniały rysownik szczególnie zainspirowany tańcem, ponad połowa jego prac przedstawia tancerzy .Są one mistrzowskie w opisie ruchu, podobnie jak tematy związane z wyścigami i kobiece akty.Portrety są godne uwagi ze względu na psychologiczną złożoność i przedstawienie izolacji ludzi.Najbardziej lubię sceny baletowe więc..., nigdy w życiu nie haftując krzyżykami  zabrałam się i o dziwo skończyłam moje dzieło.



A w planach inne dzieło z twórczości impresjonistów, co z planów wyniknie? Zobaczymy, na razie jestem w posiadaniu wzoru i kilku kolorów nici.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz